KOZA CUP 24. - 25. 5. 2014

místo:            Zrcadlová Koza - Bukovina u Turnova

rozhodčí:      Antonín Grygar (CZ)

 

 

sobota

agility:     10BO

LA2:          7D

jump:        13VD

 

neděle

jump:        DIS

agility:      DIS

LA2:          5V

 

Parkury se mi vcelku líbily. Technicky náročnější. Tedy, ideální byly pro rychlé a ovladatelné psy. Na rychlost nic pro nás.

 

>>fotky a videa<<

 

 

Sobota

Vzhledem k Sabryho nevnímání mě na předchozích závodech (díky sousedovic háravce) jsem se ho snažila mít na parkuru pod kontrolou, tudíž jsme běhali jinak - bez top spinů, vysílaček a tím pádem i stranových povelů. Musela jsem se snažit mít Sabryho neustále vedle sebe nebo ideálně metr za sebou.

 

Prvním během byl open (agility), kde nebylo těžké se diskvalifikovat už po první překážce. Spousta týmů měla také odmítnutí na další, tedy třetí překážce - krátký tunel pod Áčkem, kde nebyl prostor běžet se psem až k tunelu. Po tunelu následovala skočka a hned stahovačka na houpačku (stahovačka se musela udělat, jinak by pes běžel obloukem a skočil by skočku, ale po stahovačce se pes zase musel vyvést do oblouku, aby měl ideální náběh na houpačku). Sabrýsek "skočil" sestupnou zónu. Když se houpačka sklopila, všiml si, že vedle ní stojí pan rozhodčí, neodolal a musel ho jít očichat - tím pádem seskočení vedle. Po očichání pana rozhodčího jsme pokračovali dále. Dlouhý rovný tunel, za ním točení se na skočku, na další skočku vedení na krátké ruce, pes mohl skočit dálku mezi skočkami. Kladina, látkový tunel, slalom. Zde jsme získali odmítnutí za špatný náběh do slalomu. Pro mne nepochopitelné... Sabrýsek první branku vynechal! Vedle slalomu byla skočka, ta se šla zepředu, další skočka a opět tunel pod Áčkem. Za slalomem bylo nejlepší volbou přehodit si psa z levé ruky na pravou, protože po tulelu se šla skočka mezi skočkou a dálkou a stáčelo se doleva do tunelu. Pes při výběhu z tunelu pod Áčkem měl tedy tři možnosti kam se vydat a pokud páníček nebyl rychlý, psi si mnohdy vybraly špatnou možnost - přímo proti tunelu byla dálka, volat "vpřed" tedy byla blbost a na "ke mně" by se pes stočil také na špatnou skočku. Ideální bylo, když měl někdo rychlé nohy a v této "situaci" byl do dvou metrů za psem. Jenže si stihněte borderu na rovince... Po tunelu se točilo kolmo doleva na Áčko a za ním opět kolmo na skočku. Na sestupce na Áčku máme chybku. Po skočce za Áčkem byla out skočka (skočka se skákala zezadu) a rovinka do cíle - tunel pod Áčkem, dálka, skočka.

>>video<<

 

Jako druhá se běžela zkouška. Rovinka - skočka, tunel, skočka, dálka. Za dálkou se točilo kolmo vlevo na Áčko. Vpodstatě jsem vybíhala až za Sabrym, takže bylo docela těžké ho tady dohnat. Jenže Brouček se začal mezi skočkou a dálkou na mě otáčet s pohledem "no tak, kde jsi" a ubíral na tempu. Dálku skočil bokem, čímž mě rozhodil. Musela jsem ho vracet zpátky, ale Sabry není nějaké tintítko, takže jsem ho nemohla otáčet moc, aby neskočil skočku. Tím pádem měl malou rychlost a na dálce měl chybu - že zde bude chyba mi bylo jasné ještě před skokem. Děkovala jsem, že není citlivka a něco takového jako přeražení se o skočku neřeší. Za áčkem jsem si hezky odchodila "francii", ale jak jsem byla rozhozená, z "francie" bylo "čelo" a já místo na slalom jsem Sabryho stáhla na skočku, ale ined jsem si to uvědomila a poslala ho do slalomu. Brouček však neměl čas se stočit, tak z toho bylo další odmítnutí. Po slalomu se stáčelo zpátky vpravo na skočku, krátký tunel a kolmo vpravo skočku (zde jsem zazmatkařila a málem Sabryho poslala jinam). Dál byl tedy tunel, skočka, krátký tunel, skočka - tady mezi krátkým tunelem a skočkou bylo nejlepší stihnout být mezi překážkami dřív než pes a francií si stáhnout psa z levé ruky na pravou. Tohle bylo opět místečko, kde se diskvalifikovala spousta psů. Pokud psovod nestihl být u psa, pes běžel rovně a skočil šikmo dálku. Následovala další skočka, tunel, kolmo vlevo rovinka do cíle - skočka, kladina, skočka.

>>video<<

 

Třetí se běžel jumping. "Rovinka" pěti překážek - skočka, skočka, out skočka, skočka, dálka. Za dálkou bylo opět ideální stihnout francii, aby se pes nemusel posílat před sebou - po dálce se pes vytlačoval na skočku do parkuru a půlkruh doprava na další skočku, tady nejléle těsná stahovačka kolem pravé bočnice a rovnou do látkového tunelu. Kolmo k látkovému tunelu byl slalom, doleva - zde mě Sabry potěšil konečně pěkným náběhem. Dál byl rovný krátký tunel a dlouhý rovný tunel - ideální za slalomem vyslat psa do tunelu a být mezi tunely rychleji než pes, protože byla potřeba se dostat na druhou stranu tunelů. Out skočka, skočka - zde jsem mezi skočkami lehce zaspala a moc sledovala Sabryho, díky tomu odmítačka - jak jsem byla pomalá, tělem jsem Sabryho vytlačila na out, ale zastavila ho včas. Krátký tunel, skočka vlevo (poměrně narovno), zde si chtělo psa lehce stáhnout, aby opravdu neběžel rovně. Následovala skočka, obloukem vlevo tunel, opět obloučkem skočka a rovinka dvou skoček.

>>video<<

 

 

Neděle

Už po prvním parkuru začalo kolovat, že se asi pan rozhodčí špatně vyspal...

 

Jumpík... už při čílsování těchto překážek koukala spousta lidí jako jojo. Skočka, out skočka (tato skočka byla mezi dvěma jinými skočkami - mezi nimi nebylo moc prostoru na stažení psa), další out skočka a stahovačka do tunelu vlevo (u obou outů se Sabry stočil, pro mne z nepochopitelného důvodu na druhou stranu, než jsem ho stáčela.Skočka mezi tunelem a jinou skočkou - pokud byl páníček pomalý, spousta psů vběhla do tunelu, který měli při výběhu z tunelu v zorném poli, nebo se stáhli moc a skočili vedlejší skočku anebo sice skočili tu správnou skočku, jenže v protisměru. Dále byla skočka vlevo - tady se dalo vybrat ze dvou ideálních způsobů, jak tady manévrovat: pokud nebyl pes příliš rychlý, francií mezi skočkami si přehodit psa na pravou ruku anebo zůstat za psem a manévrovat ho pomocí "vysílaček". Opět skočka vlevo a stahovačka do parkuru - pes těsně minul jinou skoučku, ale bohužel někteří psi udělali velký oblouk a tuto skočku skočili (Bohužel za druhou vlevo točivou skočkou si Sabrýsek všiml jedné slečny a popoběhl se na ni podívat. I když zůstal na parkuru a hned přiběhl na zavolání, pan rozhodčí nám zapískal diskvalifikaci...). Rovinka skočka, dálka, skočka. Do oblouku skočka, skočka, slalom vpravo, tunel, skočka. "Rovinka" - tunel, tunel, skočka. Ob jednu překážku obloukem na další skočku a skočka.

>>video<<

 

Pokud si někdo myslel o prvním parkuru, že je šílený, zajímalo by mne, co si myslel o openu. Faktem je, že z eLkových psů doběhlo pouze šest. Rovinka tří skoček a nejideálněji stahovačka francií doleva na krátký tunel pod kladinou, točení psa vpravo (pochopitelně vysílačkou) na houpačku, out skočka a kladina - tady kolem kladiny to chtělo běžet po pravé straně psa. Po kladině se pes točil zpátky vpravo do tunelu, ale tunel nebyl skoro vidět. Díra byla pod kladinou a otočená na druhou stranu - tady se diskvalifikovala spousta týmů. Pan rozhodčí diskvalifikoval i pokud pes pouze vběhl pod kladinu (zde nebyla vpodstatě jiná možnost odmítnutí) - normálně by to bylo pouze odmítnutí. Dále následoval slalom vlevo, který byl kolmo k tunelu - psi se zde dost lámali na náběh. Skočka, skočka, tunel - před každou skočkou byl ideální přeběh. No,´místo do tunelu se Sabry rozhodl navštívit šeltičky a ukázat panu rozhodčímu, jak vypadá! odchod z parkuru. Skočka, tunel, out skočka, skočka, áčko a tři skočky. Na áčku jsem se moc soustředila na Sabryho (aby zóna byla pořádná) a chtěla jsem udělat "francii", ale do poslední chvíle jsem ho stahovala od skočky až nezbyl čas ho vyslat na skočku, tak proběhl za mnou.

>>video<<

 

A konečně zkouška. Docela jednoduchá. Skočka, látkový tunel, vysílačka na krátký tunel, který vedl doprava. Zde ideálně "francie" před skočkou, oblouček vlevo na skočku, áčko. Ideálně přebíhačka před áčkem, asi nejlepší možností "čelo". Skočka, další skočka (stahovačka kolem pravé bočnice), rovinka dálka, tunel. Napřímo slalom, tunel, houpačka. Vytlačení psa do krátkého tunelu a rovinka skočka, kruh, skočka. 

>>video<<